( طلبه رسانا )

( طلبه باید رسانای فرهنگی باشد نه عایق یعنی هرآنچه از نیکی فرا میگیرد بتواند به مردم هم برساند )

( طلبه رسانا )

( طلبه باید رسانای فرهنگی باشد نه عایق یعنی هرآنچه از نیکی فرا میگیرد بتواند به مردم هم برساند )

(  طلبه رسانا  )

( اللهم عجل لولیک الفرج )
( ففرو الی الله )

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ مرداد ۹۸، ۱۵:۱۷ - یا صاحب الزمان ادرکنی
    👌👌

عبادت ظرفش انعطاف پذیر است...

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹ ب.ظ

به نام خالق هستی

عبادت برای هرشخص اینطور نیست که مقدار خاصی داشته باشد بلکه هرکسی می تواند میزان عبادتش را افزایش دهد...

یک مثال...

معده انسان یک ظرفیت ثابتی ندارد بلکه به همان میزان که غذا خورده شود جای خود ا باز می کند هرچند که اگر غذا زیاد خورده شود معده از حدش پر می شود و انسان حالت معده درد بهش دست می دهد ولی اگر اینطور ادامه دهد معده جا باز می کند و دیگر به آن اندازه انسان را اذیت نخواهد کرد.طوری که کمتراز آن حد به انسان حالت گرسنگی دست میدهد...

عین همین مثال برای عبادت انسان رخ می دهد...

یعنی هرانسانی یک ظرف عبادت دارد که قابل افزایش است...

غذای روح عبادت است...لذا هرچه این غذارا بیشتر برایش مهیا کنی طالب بیشتر خواهد بود همانطور که انسان چاق هرچه بخورد طالب غذای بیشتری است تا جایی که جا دارد...

شما اگه غذای روح تان را بیشتر کردی و زمانی اورا از ان غذا سلب کردی دقیقا در حالات و روان انسان قابل حس است...

کسی که نمازش را اول وقت می خواند...یک روز که از اول وقتش بگذرد دقیقا حس خواهد کرد که ی چیزی گم کرده است...ویاایکه کسی که زیارت عاشورایش ترک نمی شود اگر یک روزی ارا نخواند خودش متوجه یک کم وکاستی بخواهد شد...


لذا اگر کسی حال عبادت ندارد ظرفش کوچک است...

حتی بعضی افراد اینقدر ظرفیت عبادی شان درحد فکرکردن است..یعنی درحدی که یه کمی فکر عبادت کند و اینکه چرا عبادت نمی کند بعدهم می روند پی کارهای دیگرشان...

کسی که در عبادت کردنش به عبادت های بزرگی مثل نماز جعفر طیار ویا زیارت جامعه کبیره و...فکر نمی کند مثل این است که من وشما به خوردن دو پرس غذا فکر کنیم..درحالیکه ما به دوپرس غذا فکر نمی کنیم و درحدی که مارا سیر کند که تقریبا یک پرس خواهد بود فکر می کنیم...

باید ظرفیت عبادتمان را زیاد کنیم...

این مطالب بیشتر برای عبادت های فردی همانند نماز وروزه و...صدق می کند...

اصلا یک نفر را وقتی حرف از روزی یک جز قران خواندن  سفارشش می کنی تعجب می کند وبا لحن عجیبی میگئوید یک جز؟؟؟!!!!!!آیا غیرازاین این است که ظرفیت عبادتش کم است؟!!

دوستان اینی که ما فکر کنیک وقت نداریم برای عبادت هایبیشتر هم نشان از ظرفیت کم عبادت است...

ماباید طوری برنامه ریزی کنیم که:

نمازهایمان را اول وقت وبه جماعت بخوانیم...

زیارت عاشورای امام حسین را هرروز بخوانیم...

زیارت ال یس برا یاد امام زمان...

زیارت جامعه کبیره که سفارش امام عصر به ما شیعیان است..

تلاوت هرچه بیشتر قران کریم...

سجده های طولانی برای خدا...

مطاله پیرامون دین ومذهب و اخلاق و...

این کارها باد در برنامه ی هرشخصی باهر شغلی و وظیفه ای ایجاد شود..فکر نکنید اینها فقط برای طلبه ها و روحانیون است...خیر...

حضرت علی درشب همانند عابدی بود که دارد هزاران سال خدا را عبادت می کند...ودرروز همانند افرادی بود که تجربه چندین ساله در کار و اجتماع دارد...


نتیجه : اگر حال عبادت نداریم...اگر فکر عبادت نیستیم...اگر باخود فکر می کنیم وقت عبادت نداریم واگر های دیگر...این ها نشان از ان است که ظرفیت عبادی ما کم است...وباید انرا با ریاضت و تکرار جبران کنیم...


ومن اله توفیق



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۷

نظرات  (۴)

وبلاگتون خیلی مفیده 
از این مطلبه خیلی استفاده کردیم
۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۳۰ محمد حسین بهارستانی
انشا الله بتوانیم به توصیه علما عمل کنیم که سعادت دنیا وآخرت در این است
سلام علیکم
برادر خوبم این مطالبی که شما مینویسید وتحلیلی که دارید نشان از ذوق و شوق خوبی است که دارید،
ولی کاملاً برای اهلش واضح است که اطلاعات و معرفتتان نسبت به سیر معنوی مکتب تشیع بیشتر از کتابهای فارسی و کلمات قصار علماء وعرفا که در بازار واینترنت موجود است نیست. ویا اینکه خودتان یک خواب یا داستانی از برنامه های عرفاء شنیده اید وخودسر تصمیم به عمل کردن گرفته اید

((زیارت عاشورای امام حسین را هرروز بخوانیم...

زیارت ال یس برا یاد امام زمان...

زیارت جامعه کبیره که سفارش امام عصر به ما شیعیان است..

تلاوت هرچه بیشتر قران کریم...

سجده های طولانی برای خدا..))


انجام دادن این دستورات اگر حالی داشتیم، بعضی وقت ها اشکالی ندارد
ولی انجام آنها (به طور منظم وروزانه وبدون مراقبه های لازم هر عبادت وبودن در  نظر گرفتن مرحله معنوی مربوط با آن عبادت؛که عالم ربانی با توجه به علم الهی که از ظرفیت شاگردانش دارد آن را تعیین خواهد کرد، خیلی خطرناک هستند واگر شخصی خودسر وبدون ولایت عالم ربانی مشغول این کارها شود، یا از دین زده خواهد شد یا فرقه های انحرافی تشکیل خواهند داد مثل صوفی ها واهل حق و یا مرتاض میشود.

ظرفیت معنوی چیزی نیست که هرکس برای خودش تعیین کند؛
ملاک معنویت در مکتب تشیع زیادی عبادت نیست که هر کس زیاد عبادت کرد بگوییم ظرفیتش بالا است. در عین حال که کم بودن عبادت هم ملاک نیست.(بحث نسبی وتخصصی است ودر مورد افراد مختلف فرق میکند)
ما مرتاضانی داریم که روزانه ۸  تا ۱۰ جزء تلاوت قران دادند ویا ۳ روز پی در پی در سجده هستند. وهیچ مقام معرفتی هم ندارند .
از طرفی مومنینی داریم که به خاطر مسولیتهای اجتماعی اصلاً وقت تعقیبات نماز را هم ندارند در عین حال در مقامات بالای معنوی هستند واجازه تربیت ودستور العمل دادن از علماء مکتب تشیع را دارند مثل اکثر شاگردان آیت الله سعادت پرور(ره)




پاسخ:
ضمن سلام وخداقوت خدمت شما...اول اینکه بهتره بحثا خودمونی تر کنیم و از کلماتی مثل مکتب تشیع و عالم ربانی واینگونه کلمات بیایم بیرون...
درپاسخ ب نظرشما باید گفت که:
زیارت عاشورا وامثال این عبادات هیچ نیازی به عالم ربانی نخواهد داشت چون همانطور ک گفتم از اعمالی است که همه را جویا میشود...
عبادت کردن در مراتب بالایی که شخص ریاضت وقت وفکر می خواهد بکشد نیاز ب مشورت با علما و اهلش دارد نه زیارت عاشورا...
من افرادی را می شناسم که زیارت عاشورا ک هیچ زیارت جامعه کلیره شان هم ترک نمی شود درعین حال باهیچ مربی هم مشورت ندارند و خیلی هم در معنویت پیشرفت داشته اند...
آن اعمالی ک باید تحت نظر عالم صورت گیرد اذکاری و یا اعمالی هست که آثار خاص خودش را دارد مثلا عالم می بیند که فلان شاگردش از نطر تقوایی ظرفیت طی الارض را پیدا کرده لذا ب او دستور میده ک فلان ذکر را چندین هزار مرتبه در سجده تکرار کن تا آثار آن تجلی کند...
مطلب شما راجب زیارت عاشورا و ذکر یونسی و دعاها و انواع زیارات صدق نخواهد کرد...
در مورد مطلب بعدی تان هم باید بگم که اون شخصیت اجتماعی که وقت تعقیبات نماز را ندارد بگذارید پای بی نظمی اش ..من برا نمونه حضرت علی را یاداور می شوم ک در شب همانند عابدی بود ک انگار خدارا هزاران ساله عبادت می کند ودرروز همانند مردمانی بود ک تجربه چندین ساله در اجتماع و سروکار با مردم را دارد...انسان اگر نظم داشته باشد هم ب عبادتش می رسد وهم به اجتماع...اسلام دین جامع است..اسلام هیچ گاه نگفته ک دراین دوره زمانه ک اجتماع پیشرفت کرده از عبادتتان کاسته و ب اجتماع ومردم رسیدگی کنید...جهت پاسخگوبی در خدمتم...موفق باشید....

متشکرم اخوی
پاسخ:
ضمن سلام وخداقوت خدمت شما...
درپاسخ ب نظرشما باید گفت که:
زیارت عاشورا وامثال این عبادات هیچ نیازی به عالم ربانی نخواهد داشت چون همانطور ک گفتم از اعمالی است که همه را جویا میشود...
عبادت کردن در مراتب بالایی که شخص ریاضت وقت وفکر می خواهد بکشد نیاز ب مشورت با علما و اهلش دارد نه زیارت عاشورا...
من افرادی را می شناسم که زیارت عاشورا ک هیچ زیارت جامعه کلیره شان هم ترک نمی شود درعین حال باهیچ مربی هم مشورت ندارند و خیلی هم در معنویت پیشرفت داشته اند...
آن اعمالی ک باید تحت نظر عالم صورت گیرد اذکاری و یا اعمالی هست که آثار خاص خودش را دارد مثلا عالم می بیند که فلان شاگردش از نطر تقوایی ظرفیت طی الارض را پیدا کرده لذا ب او دستور میده ک فلان ذکر را چندین هزار مرتبه در سجده تکرار کن تا آثار آن تجلی کند...
مطلب شما راجب زیارت عاشورا و ذکر یونسی و دعاها و انواع زیارات صدق نخواهد کرد...
در مورد مطلب بعدی تان هم باید بگم که اون شخصیت اجتماعی که وقت تعقیبات نماز را ندارد بگذارید پای بی نظمی اش ..من برا نمونه حضرت علی را یاداور می شوم ک در شب همانند عابدی بود ک انگار خدارا هزاران ساله عبادت می کند ودرروز همانند مردمانی بود ک تجربه چندین ساله در اجتماع و سروکار با مردم را دارد...انسان اگر نظم داشته باشد هم ب عبادتش می رسد وهم به اجتماع...اسلام دین جامع است..اسلام هیچ گاه نگفته ک دراین دوره زمانه ک اجتماع پیشرفت کرده از عبادتتان کاسته و ب اجتماع ومردم رسیدگی کنید...جهت پاسخگوبی در خدمتم...موفق باشید....

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی